9 петъчни навика за по-ефективен понеделник

Ти харесваш ли понеделника? Едва ли…

А чакаш ли го да свърши още преди да е започнал?

Вероятно… Често имаме чувството, че понеделникът продължава двойно по-дълго време, от който и да е друг ден от седмицата. Едвам се надигаме от леглото сутрин. Тепърва събираме мислите си след уикенда. Разсеяни сме.

НО ИМА ПО-ДОБЪР НАЧИН ДА ИЗЖИВЕЕТЕ ПОНЕДЕЛНИКА!

Предлагаме ви 9 съвета, които да приложите още този петък, за да бъде следващия ви понеделник в офиса по-ефективен, по-продуктивен и по-структуриран. Готови ли сте? Започваме…

1. НАПРАВЕТЕ СПИСЪК СЪС ЗАДАЧИТЕ СИ НЕ В ПОНЕДЕЛНИК, А В ПЕТЪК

Всеки понеделник трябва да започва със списък на нещата, които да свършите през седмицата. И не, този списък не го правите понеделник сутринта с чаша в ръка. Правите го в петък следобед, а в понеделник го преглеждате (отново с чаша кафе в ръка 😉

Защо?

Защото петък следобед е най-непродуктивното време от седмицата. Между 15 и 17 ч. вече сме толкова разсеяни от наближаващия уикенд, че едва ли можем да свършим нещо стойностно. Можем обаче да подредим задачите си за следваща седмица, докато спомените ни са пресни, а мислите още свежи !

2. ПРИОРИТИЗИРАЙТЕ И СТРУКТУРИРАЙТЕ СЕГА

Когато правите списъка си със задачи, приоретизирайте ги своевременно. Номерирайте ги. Слагайте им булите. Оцветявайте в зелено и червено. Използвайте тази техника, която работи най-добре за вас. Важното е да структурирате и оптимизирате. Когато уикендът е вече отминал и в понеделник погледнете checklist-a си, веднага трябва да си припомните кое да свършите още днес и кое може да се отложи за по-късно през седмицата. Когато описвате задачите си, не пишете просто: Изпрати имейл на Иван. Добавете си ключови думи към всяка задача, защото може да забравите на кой Иван какво точно трябва да изпратите. Описвайте задачите си така, сякаш го правите за някой друг – кратко, точно и ясно.

3. ОПРЕДЕЛЕТЕ СВОЯ СЕДМИЧНА ЦЕЛ

Всеки петък си отделяйте по няколко минути, за да помислите коя е онази цел, която задължително искате да постигнете през следващата седмица.

Веднъж след като сте изготвили своя to-do лист, винаги взимайте под внимание тази една цел. В края на всеки делничен ден се връщайте към нея, проследявайте развитието ú. Отбелязвайте прогреса си и направете всичко възможно, за да я приключите до края на седмицата.

4. ПОДРЕДЕТЕ ГРАФИКА СИ

Веднъж след като сте отбелязали срещите си за седмицата, следва да ги планиране.

Съветваме ви да не насрочвате такива за понеделник, освен ако не са много належащи. Причината е, че много хора се чувстват по-напрегнати в понеделник, защото те самите не са структурирали своя план за седмицата. Най-добре разпръснете срещите си в дните между вторник и петък до обяд.

И не забравяйте: Ако търсите фирма за почистване на офиси в Пловдив, среща с грижовниците на Office Master Care може да си уговорите по всяко време. Просто ни пишете на welcome@officemastercare.bg или ни се обадете на тел.: 0888 383 514.

5. ПИТАЙТЕ ЗА ПОМОЩ В ПЕТЪК, А НЕ В ПОНЕДЕЛНИК

Повечето хора смятат, че петък следобед не е подходящ момент да попитат за съвет или да потърсят помощ. Всъщност не е така…

Замислете се. Тогава колегите ви се настройват за уикенда, а това увеличава шанса да са в добро настроение. Не мислят толкова за своите собствени задачи. Чувстват се по-свободни да отделят от времето си, защото новата седмица още не е дошла и не са притиснати от задълженията си.

Когато поставите даден въпрос в петък и човекът отсреща не може да ви помогне, му давате шанс навреме да ви включи в собствения си план за следващата седмица.

*** И не на последно място. Заради доброто си настроение хората са по-склонни да отговорят с ДА. Дали колегиално да се възползвате от това ли? Може би не… Но е страшно ефективен похват 😉

6. ЗАВЪРШЕТЕ ЗАДАЧИТЕ, КОИТО ОТЛАГАТЕ

От началото на седмицата до сега сте набрали инерция. Ако не позволите тя да спадне, в неделя може да приключите някоя от задачите, които отлагате поне от 4 дни.

Довършете онзи репорт. Изпратете онзи подробен имейл, който все още не сте написали. Подредете информацията си след срещата си още от вторник. Разчистете си файловете и изтрийте ненужното. Запазете си час за основно почистване на офиса или технически преглед.

Изключете мейла и телефона си, за да ни ви разсейват. Така ще приключите повече задачи и ще сте по-доволни от себе си в края на седмицата. Пък и едва ли някой ще се изненада, че не му отговаряте в петък 😉

7. ОТБЕЛЕЖЕТЕ СИ ВСИЧКО, КОЕТО СВЪРШИХТЕ ТАЗИ СЕДМИЦА

Да видите черно на бяло всичко, което сте постигнали през последните 5 дни, действа вдъхновяващо. Хората често имат склонност да се съсредоточават върху това, което не са успели да направят, вместо да си кажат: Хей, свърших доста работа тази седмица.

Когато в петък си тръгвате от офиса, оставете този списък на бюрото си, така че да е първото нещо, което да видите в понеделник. Ще ви даде първоначален заряд още от сутринта. И може да ви мотивира да надскочите себе си.

8. КАЖЕТЕ „БЛАГОДАРЯ“ НА КОЛЕГА, КОЙТО ВИ Е ПОМОГНАЛ

Краят на работната седмица е добър момент да покажете на колегите си колко ги цените. Не подарявайте цветя или бонбони. Не става дума за това. Просто помислете кой и как ви е помогнал най-много през последните 5 дни. Потупайте го по рамото и му кажете „Благодаря“. Така хем вие ще се почувствате по-добре, хем ще изпратите колегата си с усмивка към уикенда.

9. ЗАБАВЛЯВАЙТЕ СЕ ПРЕЗ УИКЕНДА

Ако има хак, който да повишава продуктивността, това е способността ви да рестартирате. Не си позволявайте да изпадате в ситуация да се чудите: Аз работя ли вкъщи, или живея на работа? Няма нищо лошо и дори е полезно за менталното ви здраве да отделяте личния от професионалния живот.

Прегърнете факта, че петък не е вторник (най-продуктивният ден от седмицата). Възползвайте се от неговите предимства. Намалете стреса в понеделник, като подредите седмицата си 3 дни по-рано. Следвайте тези 9 петъчни съвета. Превърнете ги в свои навици и ще усетите, че всяка следваща седмица в офиса ви става по-ефективна. А вие – по-успешни.

Грижовниците на Office Master Care винаги се стремят да правят работната среда по-приятна и по-вдъхновяваща. Ние не просто чистим офисите в Пловдив, поддържаме ги технически изправни и им доставяме консумативи. Ние правим ежедневието на нашите клиенти по-безгрижно. Надяваме се днешната ни статия да ви е харесала, защото ще имаме още такива. Следете ни 😉

Остави на грижовниците

Основна цел на Office Master Care е да предоставя висококачествени почистващи услуги без аналог за бизнеса в Пловдив и околността. Ние разполагаме с повече от 60 мотивирани грижовници, които през годините са спечелили малко над 250 постоянни и доволни клиенти на фирмата. Доверете ни се. И ще растем заедно.